Wyświetleń: 438

Napisane przez:

ABC Data Cloud – taka jest przyszłość

Oczekiwaniu na niektóre wydarzenia towarzyszy prawdziwy dreszcz emocji. Myślę, że nie jestem jedyną osobą, dla której właśnie takim niecierpliwie wyczekiwanym momentem było uruchomienie platformy usług w chmurze, czyli ABC Data Cloud. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy nie mieli w zanadrzu jeszcze czegoś, przysłowiowej „kropki nad i”. Swoistego dopełnienia całości, niosącego ekstra dawkę wartości dodanej. Właśnie dlatego, jednocześnie z premierą ABC Data Cloud, zaprezentowaliśmy zupełnie nową aplikację mobilną do platformy InterLink oraz gruntownie przebudowany Reseller Web. W efekcie ponownie wyznaczyliśmy trendy w branży, wznosząc się wysoko ponad klasyczną dystrybucje. Jednocześnie daliśmy początek jednemu z wydarzeń kształtujących przyszłość biznesu. Wydarzeń, które niekiedy po latach przechodzą do legendy.

Jestem przekonana, że ABC Data Cloud ma szczególne znaczenie, zarówno dla firmy, którą kieruję, jak i – a może przede wszystkim – partnerów ABC Data. Jest to dla nich niezwykle atrakcyjne źródło wartości dodanej. Platforma, dzięki której reseller może proponować chmurowe usługi globalnych dostawców, łączyć je w dowolny sposób i konfigurować w zależności od potrzeb klienta, oferuje każdemu partnerowi ABC Data ogromne możliwości kreowania źródeł przychodów. Mówimy przecież o jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się, perspektywicznych segmentów rynku. Wzrost w przypadku usług w chmurze jest – i z pewnością będzie w ciągu najbliższych lat – dwucyfrowy, mamy więc do czynienia z fenomenalną wręcz dynamiką. Jednocześnie, choć pozycja chmury w strukturze przychodów przedsiębiorstw nieustannie rośnie, szacunkowa wartość usług stanowi zaledwie procent rynku. Połączenie dynamicznego rozwoju i ogromnych perspektyw – czy można sobie wyobrazić bardziej fortunny mariaż?

Z mojego punktu widzenia, sukces chmury nie jest żadnym zaskoczeniem. W końcu stanowi ona nie rewolucję, a naturalną ewolucję tradycyjnie rozumianego IT. W związku z tym nie mam najmniejszych wątpliwości, że usługi chmurowe będą w coraz większym stopniu spełniać rolę siły napędowej biznesu. Dla naszych partnerów to najlepszy moment, aby podążyć za rynkowymi tendencjami, tym bardziej, że doskonale ułatwia im to ABC Data Cloud. W końcu lider musi wyprzedzać bieg zdarzeń, trafnie przewidywać rozwój sytuacji i pokazywać nowe możliwości partnerom, prawda? A takim właśnie liderem, w branży dystrybucji, jest ABC Data.

Skąd tak dalece posunięty optymizm, dotyczący chmury? Wbrew pozorom, jego źródłem nie są jedynie badania rynku. Choć trzeba przyznać, że wzrosty na poziomie dwudziestu procent rocznie (najwyższe w całej branży!) czy fakt, że już co czwarte spośród polskich dużych przedsiębiorstw korzysta z usług w chmurze, robią wrażenie. Po prostu istnieją rozwiązania tak doskonale odpowiadające potrzebom rynku, że ich powszechna akceptacja jest wyłącznie kwestią czasu. Jednym z nich jest właśnie cloud computing. Chmura dysponuje tak wieloma atutami, że naprawdę długo zajęłoby mi wyliczenie ich wszystkich. Dość powiedzieć, że przemawia za nią zarówno ekonomia, jak i bezpieczeństwo – chyba każdy z nas w ten, czy inny sposób zetknął się z przypadkami utraty danych, ale czy którykolwiek spośród nich dotyczył chmury? Oczywiście, mówię tu o aspektach biznesowych, bo jako indywidualni użytkownicy, do tego stopnia zdążyliśmy przyzwyczaić się do korzystania z rozwiązań w chmurze, że nawet już ich nie dostrzegamy.

Nie mam najmniejszych wątpliwości, że rozwój biznesu będzie w coraz większym stopniu determinowany możliwościami oferowanymi przez chmurę. Jestem również przekonana, że kilka najbliższych lat będzie miało decydujące znaczenie dla firm, które dostrzegą w niej swoją szansę. Dlatego nie ma przesady w stwierdzeniu, że z ich punktu widzenia platforma ABC Data Cloud powstała w najbardziej odpowiednim momencie!

Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości, dodam że sama ABC Data dostarcza kapitalnego przykładu na to, jak trafne odczytanie rynkowych trendów w odpowiednim momencie potrafi – i to na bardzo długo! – zapewnić potężną przewagę nad konkurencją. Przecież InterLink powstał w czasach, gdy inni dystrybutorzy myśleli o przyszłości e-commerce mniej więcej takich kategoriach, w jakich w końcu XIX wieku konstatowano pożytki, płynące z elektryczności. InterLink – zawsze to podkreślam – był dziełem prawdziwych wizjonerów, którzy wierzyli w e-commerce tak samo gorliwie, jak dziś można wierzyć w przyszłość rozwiązań chmurowych. Jestem pewna, że im także towarzyszył dreszcz emocji, gdy obserwowali kolejne zamówienia i z satysfakcją notowali, że z każdym miesiącem system generuje coraz większą część obrotów firmy. Dziś InterLink nie tylko pozostaje niedoścignionym wzorem dla branży – jest także legendą. Kiedyś tak samo legendarne będzie również ABC Data Cloud.

 

Garść brzmiących bardzo obiecująco rynkowych danych, dotyczących chmury:

http://www.gartner.com/newsroom/id/3616417

https://www.forbes.com/sites/louiscolumbus/2017/04/29/roundup-of-cloud-computing-forecasts-2017/#4d43db231e87

https://www.forbes.com/sites/louiscolumbus/2017/04/29/roundup-of-cloud-computing-forecasts-2017/#4d43db231e87

Nieco równie optymistycznych informacji o naszym rynku:

https://www.crn.pl/aktualnosci/polski-rynek-chmury-wedlug-pmr

https://www.crn.pl/aktualnosci/msp-przekonuja-sie-do-chmury

https://www.crn.pl/aktualnosci/dwie-trzecie-firm-msp-pracuje-w-chmurze

http://www.forbes.pl/popyt-na-uslugi-w-chmurze-rosnie-jak-konkurowac-na-tym-rynku-,artykuly,212561,1,1.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Newsletter

Zapisz się do Newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje.

You have Successfully Subscribed!